Kukuřičný klas vařený

19. září 2014

Asi před týdnem mi kamarádka říkala, že koupila synovi kukuřici, že ji má rád. Pak se zmínila, že ji vařila asi 1,5 hodiny v tlakovém hrnci. V tu chvíli následoval rozhovor.....Já:"Tos měla nějakou krmnou kukuřici z pole, ne??? Ona: Nééé, normálně z krámu. Já: A kdes to koupila? Ona: Tady nahoře v zelenině. Já: Tý jo, tak to Ti normálně prodali nějakou krmnou kukuřici z pole..... Já vařím kukuřici v normálním hrnci asi 10 min.

Totiž, vaření běžné kukuřice z pole už mám také za sebou :-))) ....to je jak z té pohádky.. "...vařili, vařili a jestli ještě žijí, tak tam vaří dodnes :-))
Už je to dlouho, ale původně jsem si myslela nebo koloval názor, že se voda nesmí solit, podobně jako je to u luštěnin. Dnes už vím, že je tomu jinak.

Kukuřice, kterou jste nyní našli v bedýnce nebo je ke koupi v supermarketu, je kukuřice cukrová. Sklízí se ve stádiu mléčné zralosti. Můžete ji vařit v osolené vodě nebo na páře a pak ji dodatečně osolit. Zrovna včera jsme s jednou bedýnkující diskutovali o vaření na páře a ve vodě.
Vaření na páře je určitě zdravější, nicméně máme vyzkoušeno obojí a více mi kukuřice chutná, když natáhne trochu soli z vody a již se nemusí dodatečně solit.

Dobu varu samozřejmě může ovlivňovat zralost kukuřice. Kukuřice zmiňovaná v rozhovoru mohla být možná i cukrová, ale nejspíše přezrálá. Čím jsou zrna větší a více sytě žlutá, tím je třeba dobu varu protáhnout.
Dále je dobré připomenout, že kukuřičné klasy se nedají moc dlouho skladovat. Nevím jak v lednici, ale v komoře začnou již třetí den zrna příliš vysychat, proto s úpravou moc dlouho neotálejte.

Pokud má někdo jiné nebo další zkušenosti s kukuřičnými klasy (např. předváření a mrazení), může nám napsat.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
kukuřičné klasy, voda, sůl

Kukuřičné klasy zbavíme listů a vlasů :-) a vložíme vařit na páru popř. do osolené vody. Dle zralosti vaříme 10-20 min. Vařené klasy vyjmeme z hrnce a po mírném vychladnutí ihned konzumujeme.

Dobrou chuť!

1 komentářů:

Tamara 22. srpna 2019 v 23:34  

Mě samotnou taky docela překvapilo, že kukuřice na vaření, jakože klas, se dá koupit normálně v obchodě. Posledně jsem na ni narazila tady v Kauflandu a koupila domů. Co si vzpomínám, tak když jsme byly děti, tak nešlo sehnat kukuřici jinde než na poli. :D

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP