Česnek, houby a jiné....

30. září 2014

Sadbový česnek
Po celkem pro mě úspěšném, letošním pěstování česneku, jsem si pro příští sezónu objednala sadbový česnek od pana Ing. Kozáka.
Dorazil zhruba před měsícem a byla jsem mile překvapena, jakým způsobem byl zabalen. Každá odrůda samostatně v pytlíčku, uvnitř lístek s názvem odrůdy a pytlík je opatřen šňůrkou, takže stačí jen zatáhnout a pověsit.
Pro velkopěstitele to určitě není :-) ....ale pro mě, jako nového odběratele to je moc fajn. Napříště už mohu žádat obyč. balení, pytlíčky použiji znovu.


Cukety
Letos jste si od nás opravdu užili cuket :-) Vysadila jsem zelenou, pruhovanou a žlutou.
Předchozí roky jste se nás často ptali, jaký je v nich rozdíl. Za letošní sezónu jsem stihla postřehnout jen to, že oproti zeleným mají žluté cukety kratší trvanlivost. Tedy, v případě skladování v bytě. Současně jsem nechala žluté cukety ve sklepě na chalupě, kde jsou celkem optimální podmínky, a tam vydržely 20cm cukety necelé 2 měsíce.
Nejhodnotnější jsou cukety sklízené ve velmi mladém stavu tj. 10-15 cm dlouhé, ideálně ještě s neodpadlým zbytkem květu. Ty však mají tenkou slupku a doba skladování je u nich krátká.


Pastinák
Jen pro zajímavost.....délka pastináku 53 cm. Je radost ho vytahovat ze země :-))


Houby
Na houby letos samozřejmě chodíme, ale máme pocit, že houby se letos odstěhovaly na hory. V nižších polohách, kam jsme často chodili to byla letos opravdu bída. S plným košem jsme odcházeli pouze z Ještědského hřebenu.

 
Z posledního houbaření bedla vysoká...... Byla nádherná a výborná :-)
 
 
 Moje první práce s hoblíkem a dlátem :-)
......když tedy opominu to, že hrubý řez dělal Pavel motorovou pilou. Naše chalupa má tzv. podstávky a ty byly již dříve poničeny, nejspíše v roce 1937 ?? při výměně oken. Další výměna oken proběhla loni na jaře a tak spolu s výměnou oken bude probíhat i oprava estetické části podstávek.
Nebyli jsme si jistí, jak přesně vyříznutá část oblouku vypadala, takže začátku práce předcházelo hledání fotek v místní kronice a pak objíždění okolních nejstarších chalup. Vzhled byl zřejmý pouze z jedné fotografie a našli jsme pouze jednu nedotčenou starou chalupu, kde byly stejné podstávky jako ty naše.

 
....tohle je finální výsledek.
 

Ještěrka živorodá
Podle fotek a popisu by se mělo jednat o ještěrku živorodou. Zahlédli jsme ji u nás na zahradě v jahodách. Píše se o ní, že patří mezi silně ohrožený druh, i přes to, že je její výskyt poměrně velký.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP