S novým elánem v novém roce :-)

22. března 2014

Už během loňského léta jsem začala uvažovat o rozšíření našeho pěstování zeleniny. Jeden důvod bylo skončení distribuce bedýnek z Klokočí a tedy i bedýnek pro naši rodinu, a druhý důvod to, že dosavadní místo na zeleninu je moc malé, nepokryje ani poloviční dodávku zeleniny z bedýnek, a je velkou část dne zastíněné, což má velký vliv na růst zeleniny.

Představuji tedy naše nové pole :-)
Teď už se to snad dá nazvat i polem, i když je pravda, že zoraná plocha činí pouhých cca 182 m2.
Není to moc, ale na práci ani málo..... Chudák traktorista s JohnDeerem, ten se tam asi sotva otočil :-)))


Toto je fotka z podzimu a nyní se snažíme postupně na pole dodat trochu písku a dodatečně přihnojit  uleželým chlévským hnojem. Pak už jen čekáme na rotavátor a můžeme sít a sázet.
Rady některých zní - první rok dejte jen brambory kvůli utlumení plevele. Přiznám se, že to se mi moc nechce. Brambor máme na podzim dost, i když jsou pěstované konvenčně.
Nakoupila jsem tedy velké množství semínek, směsice ošetřených i bio, a jsem připravena na boj s plevelem......a bohužel i na boj se slimáky.
Ještě je otázka, jak to bude s dalšími škůdci po této extrémně teplé zimě......

Kromě políčka se věnujeme a budeme věnovat ještě sázení a přesazování kytek, bylinek, keřů a stromů. V Polsku jsem za pěkné peníze sehnala tyto keře (dřín, černá malina, japonská kdoule, černý rybíz a šípek).


Loni na jaře jsem také vytvořila pro děti kulatou vrbovou stavbu. Bohužel jsem však pruty použila i zasadila pozdě a tak mi to z velké části zaschlo. Letos se to pokusím trochu opravit. Foto nemám.

Od Aničky jsem letos získala 4 druhy vrby. Malé množství řízků mi nechtěli zaslat a 50 ks od jednoho druhu jsem nechtěla. Skladovala jsem je dle rady v lednici, ale přiznám se, že jak jsem je vyndala, zdály se mi trochu zaschlé. Před sázením jsem je namočila do vlažné vody, ale netuším, jestli se v zemi vzpamatují.

Krásně roste i medvědí česnek. Foto je už 14 dní staré.

 
 
A toto je pole paní farmářky. Fotka je stará zhruba 14 dní. Předpokládám, že paní farmářka už něco zasela.

3 komentářů:

Merynkaw 23. března 2014 v 10:05  

Ahoj, nedavno jsem slysela od zname, ze uz byly na medvedim cesneku a ja si hned vzpomnela, kolik jsi nam o tom loni psala. Jsem rada, ze opet blogujes a zacinas cesnekem. Tesim se na dalsi clanky a verim, ze se vam bude,darit.

Merynkaw 23. března 2014 v 10:06  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Lenka 23. března 2014 v 11:54  

Ahoj, jj konečně jsem se probrala ze zimního spánku :-)
Včera jsem na česnek koukala a už jen min. 2x takový, ale pokud vím, má se sbírat těsně před rozkvětem, a to u nás ještě není.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP