Jak to u nás roste a neroste....

26. července 2013

Divoká rajčata
.....perfektně dohání, co zameškala. Daří se jim dobře a mají květy. Mám z nich radost, tak uvidíme, jak porostou dál.
I fazole v pozadí jsou pěkné, první už mají cca 5 cm dlouhé lusky.
Ale zalévám a zalévám........jsou to lehce vyvýšené záhony, takže více vysychají.


Ostatní zelenině se celkem daří.


A teď dva pěstitelské nezdary :-)

Dýně, slimáci, cukety....
Udělala jsem letos jednu velkou chybu. Dočetla jsem se, jak je výborné mulčování slámou, ale v danou chvíli už ne, že mulčování slámou a velký výskyt slimáků je šílená kombinace. Slimáci se v té slámě drží a mají k dyním luxusní přístup. Takže kvůli té slamě nebudu mít letos dýně. Po odstranění slámy se velikost 3 dýní, které útok slimáků přežily, za týden téměř zdvojnásobila.
Zhruba před 14 dny jsem ještě na poslední chvíli zasadila semínka cuket. Kupodivu přežila týden veder a vyklíčila. Vypadá to celkem slibně.


Česnek 
......máme sklizen. Vyrostl, to jo, ale velikost palic, lépe řečeno paliček je úsměvná :-) Dalo se to celkem čekat, protože výhonky byly slabé. Pro porovnání přiložena krabička sirek. Přemýšlím, kdo to bude loupat :-)
S česnekem nemám zkušenost, navíc byl pochybného původu, sehnán na poslední chvíli a zasazen někdy v únoru. Letos se na něj budu muset připravit lépe.


Meruňky
Děda mi letos dvakrát přivezl práci - meruňky z Moravy. Ještě, že mám doma pomocníka :-)
Dělali jsme převážně marmelády. Jedna várka s agarem, jedna s Gelfixem. Do přírodního pektinu z jablek jsem se zatím nepustila.
Ale mám jeden tip na dobrý letní koláč: použijte zdejší recept na tvarohový koláč - do těsta stačí jedno vejce - na těsto nasypejte na menší kousky pokrájené meruňky a teprve zalijte tvarohem.



A teď něco z říše hmyzu....

Blýskavka lebedová
Tahle krásná, černo-zelená můra přiletěla k nám do bytu. Jmenuje se blýskavka lebedová. Byla to mravenčí práce najít její jméno, ale nakonec se podařilo díky stránkám http://www.biolib.cz


Tesařík pižmový
Na zahradě opět spatřen pěkný brouk. S babičkou jsme vypátraly, že jde o tesaříka pižmového. Akorát mu chudákovi chybělo kus zadní nohy.....

2 komentářů:

Merynkaw 26. července 2013 v 23:27  

Moc pěkná zahrádka! Radost pohledět. Na meruňkovou marmeládu mám taky spadeno, snad bude čas a sklenice:-)

Lenka 29. července 2013 v 13:36  

:-) ....pořád je to ale pidizahrádka. Už jsem přidala vpravo další záhon, ale na příští rok už plánuji o mnoho větší, aby se také dalo něco skladovat.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP