Bedýnky, jahody a ostatní.....

13. července 2013

K letošním bedýnkám......
Letošní  bedýnková sezóna asi nebude z nejlepších. Váha bedýnek se nám zvyšuje o dost pomaleji oproti jiným rokům. S bedýnkami v roce 2011 bych nesrovnávala, ten rok byl výjimečný, ale loni byla bedýnka touto dobou již o 1-1,5 kg těžší. Paní farmářka si trochu posteskla, že už bývaly fazolky a cukety. Cuketám se nějak nedaří a fazolky jsou teprve v květu. Jak jsem pochopila, tak paní farmářka nemá ani tak strach o množství zeleniny, jako o její pestrost v bedýnkách. Zatím takovou informaci nemám, ale pokud by to bylo nutné, jednu bedýnku v obou skupinách bychom vynechali.
Je polovina července a teprve dozrávají některé druhy třešní, ještě dozrávají jahody.....zkrátka vše je nějak posunuté.
To mi připomnělo....tak trochu odbočím....nedávno se mi dostala do rukou kronika naší obce (kde máme chalupu), byla psána od roku 1925 a každý rok byl zápis o počasí, úrodě a neúrodě, cenách potravin a mimo jiné také o případných úmrtí dětí. Poctivě jsem přečetla každý rok a pokorně si uvědomovala, jak to naši předci vůbec neměli lehké, a zejména v době války. Byly roky, kdy se v obci neurodila žádná jablka, kdy nebyly třešně, ořechy, kdy se urodilo málo obilí a tak dále....a musela se s dostupnými zásobami přežít zima vč. krmení pro zvířata.
Ale spíše, než na plné supermarkety jídla jsem chtěla poukázat, že zkrátka byly a budou i špatné roky, co se počasí a úrody týká.
A jako důkaz náhlých změn počasí přidávám fotku z minulého týdne - vykvetly petrklíče.


Mám tu dále zprávu, že letos paní farmářka nebude nabízet zeleninu k přikoupení (výjimka je nyní česnek) a nebude se nabízet ani med. Jak mnozí určitě vědí z různých zpráv, tak letošním studeným počasím hodně utrpěly včely. Kdo má tedy možnost zásobit se kvalitním medem jinde, ať tak udělá.

Jahody
Tak letos nás Sempra Turnov zklamala. Po samosběru prý jahody nebyly a později pak, po 9. hod. už také ne. A v Sempře ani nebyli ochotní je rezervovat s vyzvednutím odpoledne.
Nakonec jsme měli jahody ze šlechtitelské stanice Moravoseed ve Svijanském Újezdu.
U nás se dělala marmeláda, džem a koktejl. Ještě se chystám na trochu zmrzliny.


Hrobařík obecný
Foto hezkého brouka s ošklivým názvem :-) Schovával se u schodů do sklepa. O hrobaříkovi třeba tady.


Vodnice
Minulý víkend jsem sklidila první dvě vodnice. Jak jsem zjistila, vodnice je celkem náročná na prostor. Pořádně jsem ji nevyjednotila tak šla dost do listů.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP