Čtení č. 18 aneb mohlo by Vás zajímat

17. března 2013

Antikvariátní úlovek
Na podzim jsem navštívila jeden zdejší antikvariát. Už ani nevím co jsem to sháněla, ale zahlédla jsem tam tuhle malou knížku od Dagmar Lánské. Cena nebyla zrovna moc nízká, ale za ten obsah mi stálo si ji vzít. Je z roku 2000, určitě ji někdo budete znát nebo ji budete mít doma.
Jde o takovou malou kuchařku, zjednodušeně by se dala nazvat "Vaříme z plevelů" :-)
Trochu jsem se pídila, a ptala se starších generací, zda někdy něco takového k vaření používal.. .....zatím marně.
Kromě známých rostlin používaných do jídel jako je např. sedmikráska, kopřiva a pampeliška, zahrnuje kniha i měsíček a lichořeřišnici, objevující se v našich bedýnkách.
Dále pak třeba bršlici, bedrník, šťovík, žabinec, lebedu..... A pak také třeba lopuch, o kterém tuším, že ho asi nikdy nevyzkouším :-)



Docela zajímavá knížka....když se ty plevely člověk naučí v kuchyni používat, může se v případě nejvyšší nouze chodit i pást :-))

Semínka
Dorazily nám semínka z hromadné objednávky. Letos jsme místo krásných, lákavě vyhlížejících obalů semínek, zvolili tento ekologický a ekonomický přístup. Děkujeme za tu možnost!
Jsme zvědaví, co se nám letos podaří vypěstovat, a nakolik pouze nakrmíme slimáky :-)


.....a než jsem to tu dopsala, už nám tu i něco klíčí.

Stáčení javorové mízy a trochu jara :-)
Dorazily nám kohouty, tak jsme za hezkého počasí zkoušeli stáčet javorovou mízu. Nástupem chladných dní se však tok zastavil. .....takže pokračování až se oteplí.




Mléko z farmy
Od podzimu zde rozváží firma Mléko z farmy své mléčné produkty, o kterých jsem chtěla psát již minule.
Mléko a ostatní výrobky mají kvalitní, ale jediné co mi vadí je to, že hodně výrobků mají v plastových kyblíčcích, na kterých je opravdu hodně plastu. Na první pohled jsou kyblíčky hezké, roztomilé, ale pokud se stanete jejich stálými odběrateli, kolik takových kyblíčků upotřebíte doma?
Problém je ten, že tento odpad nelze v Liberci třídit, takže putuje do spalovny. Jak mi bylo sděleno, používání kyblíčků považuje tato firma z hlediska logistiky a ekologie za nejlepší řešení. ....já si to tedy nemyslím. Zvláštní je, že jinde jde bez problémů používat ve větší míře vratné sklo - viz Farma rodiny Němcovy.
A co si o tom myslíte Vy?

4 komentářů:

Unknown 18. března 2013 v 11:11  

A já si pořád říkala, kdo to tu kam převáží ty kravičky? A že mají cinkající zvonce? Auto jsem nikdy nezahlédla. :-D Takže teď už vím, co to je. Najdu si místo a ve čtvrtek nakoupím ;-) Díky za tip!
ps: také bych spíš preferovala vratné sklo

Merynkaw 21. března 2013 v 10:41  

Já jsem o této firmě už četla a neustále jsem vyhlížela informaci o tom, kdy dorazí i k nám. Jednoho dne jsem se dočkala, auto začalo bučet přímo před naším barákem.
Udělala jsem velký zdravý nákup a dopadlo to špatně... musela jsem to jíst já sama. Dětem jejich tvarohové mlsy a jogurty nechutnali, obsahují trochu cucky, takže to se mým mlsným jazýčkům nelíbilo.. mléko kupuji u Bláhy v mlékomatě a vyjde mi o půlku levněji, máslo kupuji sekané v Grand Moravia v Pražské mají ho za 125Kč/kg. Kvalitní výrobky to jistě jsou, ale nikdo mi je doma nejí:-( :-)
A v kyblíčkách si nosím do práce pomazánky nebo slouží jako úložiště nasekaných bylinek.

Merynkaw 21. března 2013 v 10:43  

Můj táta taky začal stáčet javorovou mízu, říkal, že stočil skoro 6l a když to uvařil, měl 10ml sirupu:-)

Lenka 22. března 2013 v 15:36  

Tak naše děti ty radoňáčky taky nechtěly. Máťa první snědl ...asi ze slušnosti :-) ale pak už je nechtěl. Ale mléko nějakou dobu pil, ale teď už o něj taky nestojí. My to máme s mlékem různě. Někdy koupíme to, někdy jiné a sem tam se k nám dostane i čerstvě nadojené mléko od paní farmářky.
Ale díky za tip na tu prodejnu v Pražské. Do města moc nechodím...
Jinak kyblíčky taky slouží, zatím jich nemáme tolik :-)

Výtěžnost sirupu z mízy je fakt malá. My měli zatím taky pár lžic :-) Letos to spíš jen zkoušíme, a následné odpařování taky bude jen rychlá improvizace. Pokud se nám to zalíbí, budeme zlepšovat.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP