Čtení č. 15 aneb mohlo by Vás zajímat

13. září 2012

Bazalka
Pro někoho to možná nebude nic nového, ale mým novým objevem je to, že nespotřebovaná bazalka z bedýnky, pustila ve vodě kořínky. ......to se nám to rýmuje :-)
Pokud se vám tedy bazalka nehodí ihned, nevadí, můžete si ji klidně takto nechat ve vodě zakořenit a pěstovat v zemině dál, a použít kdy je libo. Bazalek je sice více druhů, ale předpokládám, že tuto schopnost rozmnožování mají všechny druhy.

Slimáci
Nedávno jsme v okolí chalupy našli tento zvláštní druh slimáka.


Při úplném natažení byl přibližně 20 cm dlouhý. Dle dostupných informací a fotografií to vypadá na slimáka popelavého, a ten patří mezi naše největší plže. Více informací např. ZDE.
Při snaze o určení druhu tohoto slimáka, se mi podařilo najít zajímavý souhrn informací o invazním a nechvalně známém slimáku španělském. Soubor je vytvořen jako prezentace v PPT a její součástí jsou i různé tipy na hubení techto slimáků, poměrně zajímavá je ta s tím pivem :-)

Pastovaný med
Letos jsem poprvé ochutnala pastovaný med. Dle dostupných informací je pomocí této technologie v medu uchováno více cenných látek než u běžného medu. Info o přípravě pastovaného medu najdete např. ZDE nebo ZDE. Mě osobně tento med moc nenadchl, tato konzistence medu je pro mě velmi neobvyklá. Moje chuťové buňky jsou už po mnoho let zvyklé na hladký med, ale staršímu synovi chutná. Malé děti chutě a konzistence jídel teprve objevují, a pokud jim tato úprava medu má přinést více cenných látek, bylo by určitě dobré se tohoto medu úplně nevzdávat.
Letošní rok paní farmářka nebude nabízet tmavý med, prý ho bylo velmi málo.

Mrkev
Naše mini políčko zatím neobjevili žádní velcí škůdci a tak jsme zhruba před týdnem sklidili několik pěkných mrkví. Na jaře jsme seli hodně pozdě, tak žádné obr mrkve letos nečekáme a petržel je ještě dost malá.


Ošatky na chleba, pečení chleba v květináči
Při hledání vhodné ošatky na kynutí chleba jsem našla jednu zajímavost, a to recept na pečení chleba v květináči. Pro mě zajímavá a úsměvná novinka :-)


Kdo by měl zájem o koupi ošatky na kynutí chleba ze stránek Pekařský ráj, může napsat mail, a je možné udělat hromadnou objednávku.

Pekárna chleba ETA
Stále mě dohání myšlenka na koupi domácí pekárny, a dnes jsem šla městem kolem podnikové prodejny ETA, a ve výloze viděla akci na pekárnu ETA Harmony a Eta Delicca.
Nedalo mi to, a zašla jsem dovnitř s několika dotazy. Zjistila jsem, že akční cena Harmony je neuvěřitelných 1300,- Kč, což byla dobrá zpráva, a Eta Delicca nestála o moc víc. Chtěla jsem srovnání obou pekáren. Pak jsem si všimla úplně nového modelu pekárny ETA Duplica Vital, a velmi ochotná paní mi ráda tuto pekárnu krátce popsala. A tak se mi pekárna zase trochu vzdálila, protože model, který bych chtěla, stojí pouhé 4 tisíce :-)

Nový model pekárny ETA Duplica Vital má celkem 13 programů, mezi nimi nové exkluzivní programy, jako je řízené rychlohnětení žitného těsta, kynutí přírodního kvásku, ohřev jídel do 20-50 st.C, výroba sýrů, sladů, jogurtů, dvojfázové kynutí a pečení. Má dvě nádoby - jedna velká a jedna dělená a 6 hnětacích háků. Ve velké nádobě je možné úpect chleba o váze 1,6 kg.

S paní farmářkou jsme měly naposledy debatu zrovna o domácí pekárně a ona říkala, že by ji nechtěla. Na otázku proč, odpověděla, "....kvůli tomu, že má teflonovou nádobu, teflon je přeci plast." Prý neví o žádné pekárně, která by měla nerezový vnitřek.
A protože razím heslo "líná huba...." :-) zeptala jsem se paní v obchodě, zdali neví, že by existovala pekárna s nerezovou nádobou. Dostala jsem odpověď, že by údajně měla k této pekárně jít objednat od pána, který tuto pekárnu sestrojil (či vynalezl?). Je to sice nezaručená zpráva, ale dobrá zpráva, že už o tom někdo přemýšlí. Říkala, že v případě koupě by mi kontakt zjistila.
A já jsem nyní zjistila, že jde o pana Otto Reisse, který se na vývoji této pekárny podílel, a u něhož je možné dokoupit jak nerezovou formu za 1590,- Kč, tak nerezové hnětače á 290,- Kč.
Další informací je, že pouze na internetu lze koupit vylepšenou verzi této pekárny ETA Duplica Vital PLUS. Tato pekárna má oproti sériové ETA Duplica Vital vylepšeno toto:
Některé šroubky, které často rezly, jsou nahrazeny nerezovými. Průzor není plastový, ale skleněný. Pekárna je připravena na automatické hlídání teploty uvnitř pečící formy (to je důležité zejména při zrání sýrů) - na zadní stranu pekárny je připravena zástrčka, kam stačí jen umístit přídavný teploměr s čidlem (teploměr není součástí dodávky).
Dlaší informace a rady ohledně pečení v nerezu najdete v komentářích na stránkách Moje pekárna

Houby
......prý už konečně rostou :-) Tak my vyrážíme alespoň v pátek odpoledne, když to nejde jinak.... 

5 komentářů:

Merynkaw 10. ledna 2013 v 10:09  

Dobrý den Lenko, vím, že toto je už starší článek, ale chci se optat, objednávala jste nakonec tu ošatku z pekarskeho raje? Nebo jste to vyřešila jinak? Martina

Lenka 18. ledna 2013 v 15:40  

Dobrý den, nějak to usnulo a zatím jsem neřešila :-) ...nechávám kynout v míse, ale není to ideál. Neměla jsem zvážený chleba a nemohla jsem se rozhodnout jak velkou ošatku. Teď už vím, že chci na 1,5 kg, ale pořád bylo k řešení spousta jiných věcí. Nicméně tu ošatku stále chci.

Merynkaw 18. ledna 2013 v 15:42  

No a já mezitím tu ošatku objednala! Už by měla být na cestě ke mně. Škoda, mohli jsme to spojit:-) o tom jaké mám já pečící začátky jsem napsala na www.merynkaw.blogspot.com :-)

Lenka 19. ledna 2013 v 18:34  

Nedá se nic dělat :-) Ale třeba nám pak jedna nebude stačit :-) O pečení jsem už četla, a i zde Vám přeji další úspěšné pečení.

Merynkaw 21. ledna 2013 v 12:52  

no já pro jistotu objednala dvě, dnes dorazily, pak o tom napíšu na blogu a jsem zvědavá na ty zazráky, co údajně umí :-)

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP