Mangoldová krémová polévka s cizrnou

10. srpna 2012

Vzhledem k tomu, že naše děti odmítají moji oblíbenou úpravu magoldu, rozhodla jsem se, že z něj nyní udělám polévku. Jak jsme se doslechli, někteří z vás ji dětem také připravují.
Mangold nám v bedýnkách perfektně nahrazuje chybějící špenát. Sice se píše, že pouhé rozmixování této zeleniny je cosi jako barbarství, podle mě je však důležitější taková úprava, aby všem chutnala a vyhovovala.
Takto úpravená polévka z mangoldu tedy chutná téměř steně jako špenátová. Náš menší Honzík si dal hned dva talíře této výborné polévky :-)
Při vaření jsem se snažila ušpinit pouze jeden hrnec (vaření cizrny nepočítám), postup můžete zvolit vlastní. Cizrnu jsem dala na zpestření (je potřeba ji 10-12 h. před vařením namočit). K polévce ještě dělám dětem na sucho v toustovači opečené kostičky z pečiva.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
270 g mangoldu, 80 g hladké mouky, 70 g másla, 1,5 l vody, 1,5 dcl smetany, cca 1,5 lžičky soli

Ve větším hrnci uděláme světlou máslovou jíšku. Zalijeme ji 1,5 l vody a přivedeme k varu. Povaříme ji zhruba 5-7 min. a pak do hrnce přidáme nahrubo pokrájený mangold a sůl. Za průběžného míchání vaříme dalších 10-15 min. Rozmixujeme ponorným mixérem na hladký krém, přidáme smetanu a necháme přejít varem. Pro zpestření můžeme do polévky přidat cizrnu uvařenou dle návodu na obalu.

Dobrou chuť!

2 komentářů:

Unknown 11. srpna 2012 v 22:00  

To se mi líbí, krémové polévky mám ráda. Určitě ji vyzkouším.

Dana 17. srpna 2012 v 15:15  

Polévku jsem vařila ve středu a přestože jsem do ní nedala cizrnu a nerozmixovala ji (neboť mixér zřejmě během stěhování utrpěl nějakou újmu a nefunguje), polévka byla výborná.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP