2. bedýnka 2012 - skupina B

17. července 2012

Dnešní bedýnka pro skupinu B byla trošku mokrá, při sklizni pršelo a pršelo.......

V dnešní bedýnce byla: kapusta, žlutá a červená cibule s natí, červená řepa s natí, tuřín, oranžová a žlutá mrkev s natí, petržel s natí, cuketa, česnek nebo fazolky.


Podle informací od paní farmářky, už příště cibule v bedýnce nebude, jde na sušení, a najdeme ji zase až v podzimních bedýnkách. Cibuli vystřídá mrkev, a průběžně se též bude střídat červená řepa s mangoldem. Tlumočím od p. Hudské radu, že řapíky z červené řepy je možné použít stejně jako mangold. Bedýnky by se měly i více plnit, takže kdo bedýnkuje poprvé, nelekejte se, váha bedýnek v průběhu sezóny kolísá. Připomínám, že udávaná váha bedýnek 5 kg, je průměr za celou sezónu.

5 komentářů:

Unknown 18. července 2012 v 12:20  

Jejda kapusta! Já to jen letmo přelétla pohledem a identifikovala jako ledový salát :-)) No, z kapusty mám možná větší radost.
Ostatní jsem naštěstí poznala, jen jsem si musela ověřit, že řapík je opravdu to, co si myslím :-P Zdá se, že si budu muset promrskat přírodovědu spolu s dcerou na prvním stupni základní školy :-)

Anonymní,  19. července 2012 v 21:39  

Taky jsem si myslela, že jsme dostali ledový salát :) Naštěstí jsem si včas přečetla obsah bedýnky a dneska jsme měli k obědu dušenou kapustu. Včera jsme udělali fazolky na smetaně. Zítra bude zeleninová polévka. Samé dobrotky.
A ještě jeden tip na zpracování řepy. Udělala jsem carpaccio podle tohoto receptu: http://recepty.blesk.cz/clanek/recepty-celebrity-vari-zdenek-pohlreich/129/carpaccio-z-cervene-repy.html. Bylo to fantastické, jen doporučuji řepu nejdřív uvařit, i když recept o tom nic nepíše. Dobrou chuť. Petra

Unknown 20. července 2012 v 8:42  

Také se chystám na řepové carpaccio - řepu jsem si předpekla do měkka. Marinovat nebudu, jen k tomu na grilu rozpeču kozí sýr, orestuju piniové oříšky, podávat budu s polníčkem a balzamikovým krémem.

Lenka 20. července 2012 v 10:27  

Také jsem testovala 2 recepty z řepy. Chci však v postupu změnit pár věcí, tak to musím ještě odzkoušet.

Anonymní,  27. července 2012 v 18:25  

Zdravím, u nás se nejvíce osvědčila orestovaná červená řepa (nakrájená na slabé plátky) podle chuti osolená a opepřená, pod pokličkou ji pak necháváme ještě pár minut, aby byla měkká. Cuketu také orestujeme a ochucujeme solí a bylinkami (posledně to byla majoránka a červená paprika). A když už, tak si občas připravíme i domácí brambůrky z opravdových brambor :-)).
Chystáme se vyzkoušet zapečenou červenou řepu se sýrem, to bude asi také dobrota :-).

Přeji všem mnoho zdravu nejen v kuchyni :-)

Nela H.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP