Jahody

8. června 2012

Jahodová sezóna je v plném proudu a tak mi Pavel přivezl 10 kg místních jahod. Do noci bylo co zpracovávat.
A teď neplacená reklama :-) Jahody pochází z Turnova, konkrétně z Vrchhůry - SEMPRA Turnov. Za 1 kg chtějí 55,- Kč a zítra u nich začíná první samosběr, za ten chtějí 40,- Kč/kg. My nemáme na samosběr čas, tak jsme zvolili již sklizenou variantu. Jahody byly pěkné, vespod už o něco méně :-) ale byli jsme spokojení.


Už podvakrát se mi podařilo jahodovou sezónu prošvihnout, až letos to konečně klaplo. K ohlídání termínu mě nejvíc dohnala nedávná reportáž o jahodových jogurtech, tedy o tom, co dělá jahodové jogurty červenými. Kdybych měla žít někde v Číně, asi umřu hlady :-)) Docela by mě zajímalo, jaký měla tato reportáž vliv na odbyt jahodových jogurtů, zda to výrobci nějak pocítili.
Zkrátka, jahodový jogurt má být jen z jahod (max. cukru, citrónu) a tak jsem se rozhodla udělat domácí jahodovou směs do jogurtů. Dá se použít ještě na zmrzlinu, palačinky, knedlíky, chleba atd. Něco jsme ještě zamrazili a udělali alespoň 3 kompoty.
A kupované kompoty v plechovkách, to je také kapitola sama o sobě. Když už takový kompot koupíme, šťávu z něho obvykle vylévame, nikdo ji nechce. Při pohledu do té plechovky zevnitř mě nějak přechází chuť :-(

A pomalu a jistě se blíží také úroda třešní a višní.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP