Čtení č. 8 aneb mohlo by Vás zajímat

13. června 2012

Občas mi chodí z různých stran takové ty nevyžádané maily s nějakým odkazem nebo přílohou ve formě prezentace či PDF souboru. Mám celkem strach o svůj počítač a také málo času, a tak většinu z nich ani neotvírám. Ale občas se mezi nimi najdou i některé zajímavé maily, jako je např. článek o chlebu, který mi přišel zrovna včera. Článek je celkem dlouhý, myslím však, že stojí za to přečíst si ho.
Pro jeho délku ho však odkazuji na PDF soubor - článek o chlebu ZDE.

ilustrační foto

Z textu je zřejmé, že článek psala a chleby testovala nějaká výživová poradkyně. Víc o autorce nevím.
Informace o chlebu jsou velmi zajímavé. K domácímu testu mám však malé výhrady.

Za prvé je škoda, že testované chleby pochází pouze ze dvou supermarketů. Konkrétně o naší nejbližší Bille nemám zrovna dobré mínění, ale asi to bude místo od místa. Celkem by mě zajímal tento test s chleby ze zdejšího Globusu, kde se pyšní vlastní pekárnou, nebo Kauflandu, kam chodí nakupovat poměrně hodně lidí.
A druhá věc je teplota 25 st.C, při které byly chleby skladovány. Zdá se mi to celkem hodně, myslím, že většina z nás má doma průměrnou teplotu nižší, a je tedy víc než jasné, že čím vyšší teplota pro skladování, tím rychleji se každá potravina kazí. Dalším faktorem je určitě i vlhkost v místnosti, která není uvedena, a též i kvalita mikrotenového sáčku.

Nehaním samotný test, myslím, že je fajn, že si s testem a psaním článku dala autorka takovou práci.
Je tam spousta dalších zajímavých informací, ale osobně nemáme tak špatné zkušenosti se skladováním v mikrotenovém sáčku. Nemluvím o vůni a konzistenci, ale o tom, že by byl chleba plesnivý již druhý nebo třetí den. A tak přemýšlím, čím to může být? Že bychom měli v Liberci kvalitnější chleby? .....to asi ne.

Každopádně mě článek nutí ten kupovaný chleba více sledovat, a také přejít na uchovávání v utěrce či plátně. Pamatuji se, že když jsme s Pavlem začali spolu bydlet, proběhla nějaká debata o uchovávání chleba, a on mluvil o plátně a já jsem to zavrhla s tím, že ten chleba bude hned tvrdý. V poslední době chleba uchováváme v mrazáku a odebíráme jen co spotřebujeme. A co se nespotřebuje, suší se pro králíky a slepice.

Už to budou min. 3 roky, co uvažuji o domácí pekárně. Ještě jsem tu myšlenku nedotáhla do konce a to z několika důvodů, a tak mám zase o čem přemýšlet :-)

A pečením vlastního chleba se hodně zabývala a zabývá Alena ze spřátelené farmy Pod Dračím kamenem.

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP