Dortový korpus

1. února 2012

Náš mladší syn slavil před pár dny první narozeniny, tedy slavili jsme více my než on :-) , a tak bylo potřeba opět upéct dort. V průběhu posledních tří let jsem vyzkoušela již asi čtvrtý recept na dortový korpus a tenhle mě vážně nadchl. Netvrdím, že jiné recepty na dortové korpusy jsou špatné, ale tenhle byl vážně moc dobrý a jednoduchý. Recept pochází z Dortománie a autorka ho nazývá - "Korpus, který mě nikdy nezklamal" .....a mě nezklamal též. Tímto autorce děkuji, a zřejmě u tohoto receptu na delší čas zůstanu. Kdo tedy potřebujete péct dort a nemáte recept, vyzkoušejte tento. Originál receptu je pro dortové formy o průměru 22 cm. Mám formu 26 cm, tak jsem si musela recept přepočítat.
Na webu Dortománie najdete velké množství receptů na korpusy, krémy, náplně, potahové hmoty a další.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept - forma o průměru 22-24 cm
150 g hladké mouky, 150 g polohrubé mouky, 200 g cukru, 5 vajec, 1/2 skleničky (cca 1 dcl) vody, 1/2 skleničky oleje, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr

Recept - forma o průměru 26 cm
180 g hladké mouky, 180 g polohrubé mouky, 240 g cukru, 6 vajec, cca 1,2 dcl vody, 1,2 dcl oleje, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr

Žloutky ušleháme s cukrem, za stálého šlehání přidáme olej a vodu. Postupně zašleháme obě mouky smíchané s práškem do pečiva. (Když je těsto hodně husté, že to sotva utáhnou metly, přidáme trochu vody nebo oleje nebo obojího). Nakonec zamícháme ručně sníh z bílků. Těsto nalijeme do vymazané a vysypané formy a pečeme na 180-200 stupňů.

Pozn.:
Pokud chcete kakaovou nebo oříškovou variantu, dejte méně mouky podle množství kakaa nebo oříšků.

4 komentářů:

Anonymní,  17. ledna 2014 v 19:56  

Hnus velebnosti....v tomto množství mouky,jeden celej prášek do pečiva??? jste normální?

Lenka 2. února 2014 v 17:42  

Tak 1., bylo by slušné se za svůj komentář podepsat :-)
2. recept není můj
a 3. můžete použít vinný kámen nebo dát množství dle svého uvážení.
Je to jako kdybyste kritizoval/a v jakémkoliv receptu množství cukru - také každý snese sladké jinak :-) L.

Anonymní,  15. června 2014 v 13:29  

Korpus jsem zkoušela a je super. Řekla bych, že u něho nějakou dobu zůstanu. Děkuji Petra

Unknown 10. června 2015 v 12:58  

Ahojte,doufám že pan/í první tento recept vyzkoušel/a,když byl tak neurvalý/á.V pátek jdu dělat dost,mám více receptů,tak potom napíši výsledky.Věrka

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP