Salát z rokety - s dýní, slaninou a vejcem

17. října 2011

Přemýšlela jsem a hledala, co nejlepšího udělat s roketou. Narazila jsem na stránky Gourmets a tam se mi zalíbil tip na takový salát k večeři (úplně dole). Včera večer jsem tento recept chtěla vyzkoušet, bohužel jsem neměla zrovna všechny ingredience, takže jsem udělala malé úpravy. Některé recepty jsou fajn, ale už se k nim třeba nevracím, ale tenhle salát určitě zase někdy udělám. I když nemám na fotce takové profi servírování :-), tak vězte, že salát byl vynikající a ani mi tam nechyběl ocet Balsamico. (Na originál se můžete podívat a já uvádím svoji lehce upravenou verzi). Vegetariáni si musí něčím nahradit tu slaninu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
větší množství rokety, dýně Hokkaido, 1 vejce, 1 středně velká červená cibule, 6 plátků pancetty nebo prorostlé uzené slaniny, olivový olej, čerstvý tymián (sušený), piniové oříšky, sůl

 Vejce uvařte natvrdo. Cibuli oloupejte a nakrájejte na širší měsíčky, dýni i se slupkou nakrájejte na malé 5-7 mm plátky. Na pávni opečte na sucho slaninu - do křupava, a po osmažení ji odeberte z pánve. Na troše olivového oleje dále opečte dýni, cibuli a piniové oříšky. V průběhu pečení přidejte sůl a sušený tymián (čerstvý bych dala až nakonec). Pak znovu přidejte osmaženou slaninu, promíchejte, aby se chutě spojily a dejte do salátové mísy, kde již máte připravenou roketu. Podávejte nejlépe s celozrnným pečivem.

Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP