Pomerančové sušenky Halloween

22. října 2011

Tak já začnu od toho nejméně povedeného :-) Sušenky Halloween........ myslím, že by se to dalo spíše nazvat cukrovím....... a trochu nepovedným :-)
Tak abych to ještě vysvětlila. Původně jste měli k poslední bedýnce dostat malou láhev loňského domácího rybízového vína (letošní ještě zdaleka není hotové). Sháněla jsem malé, průhledné, 200 ml láhve, a než jsem se rozhoupala k objednání, už nebyly. Jen balné objednávky totiž dělalo více jak 1,5 násobek poštovného. .....víno snad někdy příště :-)
Takže jsem hledala recepty zdravých sušenek. Na českých stránkách jsem toho našla zoufale málo, tak jsem zavítala na jeden zahraniční server. Tam jsem se nechala inspirovat a vybrala si podle surovin a ohlasů 3 recepty. Sušenky halloween jsem si vybrala spíš jen tématicky, že se mi k podzimu líbily. Na fotce vypadaly daleko lépe než ty moje :-) ....no jo, američani to mají v malíku. Nejdřív jsem běžnou hladkou mouku nahradila hladkou kukuřičnou, používám ji občas na zahušťování polévek pro děti. Jenže se to těsto nějak nedalo válet, tak jsem nakonec dala normální hladkou mouku. Tvarování sušenek celkem šlo, ale nějaké vykrajovátko by bylo určitě lepší, pokud takové existuje. Tak, a co mě nejvíce mrzelo, že v tom shonu jsem zapomněla na druhém plechu udělat těm obličejům to typické dýňové rýhovaní. Měla ho jen jedna sušenka z druhého plechu, ostatní jen zezadu. Člověk se s tím patlá a pak taková chyba.... :-) A největší kámen úrazu bylo to, že ta dýňová stopka byla hrozně křehká. Předpokládám, že než jste to donesli domů, byla zlomená. No nevím, už to asi péct nebudu nebo možná pro zpestření podzimu pak s dětmi až budou větší. Jinak v originálním podání není náplní marmeláda, ale krém z mascarpone. Takže pokud to chcete vyzkoušet, zde je přeložený recept.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
Těsto: 140 g másla, 175 g hladké mouky, 50 g moučkového cukru, jemně nastrouhaná kůra z 1 pomeranče
Náplň: 100 g mascarpone, 1 lžička moučkového cukru, 25 g hořké čokolády (s 55 % kakaové sušiny)
Poleva: 50 g moučkového cukru, asi 1 lžíce pomerančového džusu

V míse smícháme máslo, mouku, moučkový cukr a pomerančovou kůru dohromady. Vypracované těsto zabalíme do fólie a dáme do lednice na 1 hodinu vychladit.
Vychladlé těsto rozválíme na lehce pomoučeném válu na tloušťku asi 3 mm. Z těsta vykrajujeme kolečka o průměru cca 7 cm a pokládáme na plech vyložený pečícím papírem.
Pomocí malého ostrého nože vyřízneme do poloviny koleček obličeje Halloween. Ze zbytku těsta vytvarujeme stopky dýní a přimáčkneme ke kolečkům. Na kolečka ještě tupým nožem uděláme rýhy typické pro dýně. Takto připravené sušenky dáme péct na 160-180 st. C po dobu asi 15 minut do zlatova.
Na náplň smícháme mascarpone s cukrem a rozpuštěnou čokoládou. Hotovou náplní slepujeme sušenky.
Na polevu smícháme moučkový cukr a pomerančový džus. Polevou potíráme sušenky těsně před podáváním.

Dobrou chuť!

1 komentářů:

Anonymní,  20. února 2013 v 6:52  

It's a pity you don't have a donate button! I'd without a doubt donate to this brilliant blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your
RSS feed to my Google account. I look forward to new
updates and will talk about this site with my Facebook
group. Chat soon!

My web page :: heterodox

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP