Jeřabiny s jablky

1. října 2011

Nevím zda je tento název receptu výstižný, ale tohle je ten recept, pro který jsem roky sháněla jedlé jeřabiny. Až v druhé várce se mi to povedlo. Složení je podobné jako na džem s jablky, ale zásadní rozdíl je v tom, že tohle se musí péct. První várku jsem dala do hrnce, myslela jsem, že to bude stačit, ale bohužel..... Zkrátka vaření není totéž co pečení :-)
Je zde o dost méně cukru, aby směs jablek a jeřabin nebyla moc sladká, ale spíše pikantní. Je to výborná příloha k pečenému masu nebo i smaženému řízku. Chcete-li dát dětem něco zdravějšího než je majolka, tatarka nebo kečup, zvolte brusinky nebo jeřabiny. Pozor však, citlivější děti se mohou lehce osypat. Přeci jen je tam velmi vysoký obsah vitamínu C.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept
2200 g jeřabin, 1000 g jablek, 400 g cukru, 5 g kyseliny citronové

Přebrané, otrhané a řádně oprané jeřabiny dáme do nádoby, která je vhodná do trouby. Ideálně třeba skleněná mísa Simax s víkem apod. (použila jsem železný hrnec se smaltem). Přidáme oloupaná a nahrubo nastrouhaná jablka a dáme do trouby péct na 150-180 st.C. Pečeme zakryté poklicí, aby jablka i jeřabiny pustily šťávu. Ke konci můžeme poklici sundat. V pravidelných intervalech mícháme. Je potřeba, aby se šťáva hodně vypekla a jeřabiny se zahustily. Já jsem to pekla cca 1,5-2 hodiny. Potom přidáme cukr, promícháme a necháme ještě chvilku péct, než se cukr úplně rozpustí. Na závěr můžeme přidat kyselinu citronovou. Horké jeřabiny plníme do malých, čistých a suchých skleniček a zavíčkujeme. Můžeme ještě sterilovat asi 20 min. na 80 st. C.
(Tipy: • Podle mých zdrojů může/má být jablek stejné množství jako jeřabin. Takže v tomto případě dejme tomu od 1000 g do 2200 g. • Množství cukru se upravuje podle kyselosti jablek. • Kyselinu citronovou dávat nemusíte.)

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP