Jeřabinové víno

5. října 2011

Tak mi to nedalo, a z posledních jeřabin jsem do našeho nejmenšího demižonu zkusila udělat víno. Na 5l demižon jsem dala pouze 1 kg jeřabin. Pročítala jsem různé recepty a nemohla jsem se rozhodnout zda jeřabiny jen rozmačkat nebo ještě krátce povařit. Nakonec jsem zvolila krátké povaření, aby jeřabiny pustily co nejvíce šťávy. Zřejmě díky tomu bude mít víno sytější barvu.
Sehnali jsme bohužel jen kvasinky Vínka, takové ty v pytlíčku. Při rozkvasu se mi zdálo, že nic nedělají. Uběhly tři dny a pořád nic. Manžela pak napadlo přidat trochu cukru a konečně se potom rozjely. Návod ke kvasinkám mají pěkný, ale tohle by tam mohli napsat. Jeřabiny mají zřejmě tak málo cukru, že to bez podpory nefunguje.... No co, pro příště jsme zase o trošku chytřejší :-)
Jsme zvědaví jak víno dopadne a jak bude chutnat. K tomuto příspěvku se ještě vrátím, až bude víno hotové.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recept (na 5l demižon)
1 kg jeřabin ze sladkoplodého jeřábu, 1,5 kg cukru, 2 l vody, 1/2 pomeranče, kvasinky (Vinflora, Vínka, ....)

Přebrané, otrhané a řádně oprané jeřabiny dáme do hrnce. Přivedeme je k varu a povaříme jen krátce (2-3 minuty), aby pustily šťávu. Odstavíme a necháme vychladnout cca na 25 st. C. Vodu svaříme s cukrem a také necháme vychladnout na pokojovou teplotu. Jeřabiny i vodu s cukrem nalijeme do čistého a suchého demižonu. Přidáme rozmnožené kvasinky a 1/2 nakrájeného pomeranče i s kůrou. V případě potřeby dolijeme demižon vychladlou převařenou vodou do 3/4 objemu. Obsah demižonu promícháme a uzavřeme zátkou s kvasnou trubičkou. Necháme při pokojové teplotě kvasit. Po proběhnutí bouřlivého kvašení dolijte demižon převařenou vychladlou vodou a nechte dál kvasit. Hotové víno můžeme stáčet do lahví.
(Pokud chcete, můžete po bouřlivém kvašení stočit víno do jiné nádoby, aby se lépe vyčistil kal.)

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP