Švestkový "bramborák"

18. září 2011

Taky si říkáte, co to je a jak to asi tak může chutnat? Přesně takhle jsem reagovala kdysi já, když mě manžel s tímto jídlem seznámil. Recept pochází už od jeho babičky, a prý to je staré tradiční jídlo z Podještědí. Brambory pěstoval každý a švestky jsou také tradiční ovoce. Navíc obojí se sklízí na podzim.
Název je trochu zavádějící, on to není bramborák v pravém slova smyslu, spíš by se dalo říct bramborová placka nebo švestky na bramborovém těstu nebo tak něco..... (údajně lze použít místo švestek i jablka.)
Chystala jsem se uvést tento recept už dlouho, ale nestíhám, nestíhám.... Náš nejmladší člen rodiny začal lézt, takže bude hůř a hůř :-))) Kdo jste si nějaké švestky zamrazil, můžete je použít.
-------------------------------------------------------------------------------
Recept
6 větších brambor, hladká mouka (popř. polohrubá), 2 vejce, cca 2-3 dcl kefíru, sůl, 0,5-1 dcl olej (popř. sádlo), 15-20 švestek

Nejprve si omyjte, rozpůlte a odpeckujte švestky. Oloupané brambory nastrouhejte najemno. Přidejte vejce, sůl a kefír (nenahrazujte mlékem!). Pořádně zamíchejte a přisypávejte mouku. Výška těsta má být asi 1,5 cm a konzistence těsta má být jako na řidší bramborák. Na hluboký plech nalijte olej (mělo by ho být dost, aby alespoň částečně natekl i navrch těsta) a nechte v troubě na 250 st. rozpálit. Na rozpálený olej nalijte těsto, rozetřete a dejte švestky. Švestek by mělo být tak akorát (ne moc, není to ovocný koláč a nebylo by to už dobré). Pečte na 200-220 st. do zlatova (cca 30-45 min.).

Dobrou chuť!

2 komentářů:

Unknown 3. října 2012 v 12:50  

Pro mě novinka, ale výborný nápad! Kamarádka mi řekla, že ze švestek jí babička udělala právě tohle jídlo. Tak jsem googlila a hned jako třetí se objevil Váš recept. Jdu do něj ;-) Jsem zvědavá na reakce zbytku rodiny :-))

Lenka 4. října 2012 v 14:33  

Nedávno jsem si to zkusila také zadat do vyhledávače, a překvapilo mě, jak je to známé. Akorát, že většina těch receptů je popisována s klasickým těstem na bramborák. Tohle těsto je trochu jiné.

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP