Vločkový koláč

14. srpna 2010

Asi týden jsem koukala doma na načaté vločky a říkala si, že bych mohla upéct vločkový koláč. V jedné zdravé výživě u nás ve městě dělají výborný vločkový koláč (dokonce tuším bez mléka a vajec). Tak jsem hledala na internetu nějaký recept, který by se mi líbil, ale nic pořádného jsem nenašla, tak jsem si říkala, že vločky se dobře pojí, že se na tom asi nedá nic zkazit, takže zkusím nějaký vlastní recept. Poctivě jsem vše zapisovala s tím, že když se povede a bude dobrý, tak ho zveřejním i tady. A opravdu se povedl, ikdyž jsem neměla všechny suroviny, které jsem chtěla. Recept je určen pro velký hluboký plech.

Recept
2 hrnky ovesných vloček, 240 g polohrubé mouky, 1 a 1/4 hrnku mléka, 2 vejce, 3/4 hrnku cukru, 75 g tuku (máslo, Hera), 1 a 1/2 malého bílého jogurtu, 2 lžičky medu, 1/2 lžičky skořice, 1 lžíce kakaa (mírně navršená), 1 prášek do pečiva, rybízová marmeláda (brusinkový kompot), sezamová semínka
Do jedné misky si připravíme: nakrájené sušené švestky (meruňky), nasekané vlašské ořechy, nasekané 3/4 malé čokolády na vaření, rozinky, dýňová a slunečnicová semínka (stačí i jen na posyp)
Do druhé misky si připravíme: na plátky nakrájené 2 nektarinky (broskve, meruňky, ....)

Já jsem doma našla a do těsta dala pouze: pár nasekaných mandlí, para ořechů, kokosové plátky, čokoládu, rozinky a švestky, takže můžete dát cokoliv co doma najdete a bude se hodit. Navrch koláče jsem neměla marmeládu ani sezamová, dýňová a slunečnicová semínka, tak jsem dala jen brusinkový kompot, 1 nektarinku a 1 jablko.

Vločky zalijeme mlékem a s občasným promícháním necháme stát přibližně půl hodiny (nebo stačí po dobu přípravy ostatních surovin). V míse vyšleháme 2 vejce a cukr, šleháme a postupně přidáváme rozpuštěný tuk, skořici, kakao, med a jogurt (můžete dát jen jeden a přidat trochu mléka). Do těsta postupně přimícháme mouku smíchanou s práškem do pečiva. Nakonec vmícháme vločky namočené v mléce a suchou směs ze švestek, oříšků a čokolády. Plech můžeme vymazat a vysypat hr. moukou nebo můžeme vyložit pečícím papírem. Těsto vylijeme na plech, rovnoměrně rozetřeme a navrch poklademe pokrájené plátky ovoce, místy rozetřeme marmeládu a posypeme sezamovými semínky (dýňovými, slunečnicovými, ....). Dáme péct do rozehřáte trouby cca na 40 min. na 185 stupňů.

S tím časem si nejsem jistá, možná, že tam byl i o fous déle, ale měl by mít lehce zahnědlé okraje.


Dobrou chuť!

0 komentářů:

Okomentovat

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP